Gratis bezorging va € 59 | Betaal achteraf | Gratis retour | Met echte winkel

Service


Op deze pagina vind je algemene informatie en antwoord op de veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op door te bellen naar +31 (0) 73 82 20 297 of stuur een e-mail naar info[a]ikala.nl. We helpen je graag verder. 

Wij zijn telefonisch bereikbaar van dinsdag t/m zondag (10.00-18.00)


 

Bestellen & Bezorgen

Stap 1 Plaats het artikel in het winkelmandje

  • Ga naar het gewenste artikel, kies het gewenste aantal of uitvoering en klik op “In winkelwagen”. Je wordt vervolgens doorgestuurd naar "Mijn winkelwagen". 

  • In de winkelwagen vind je het totaaloverzicht van je bestelling inclusief de uitvoeringen en de betreffende verzendkosten. Je hebt nu nog de mogelijkheid om jouw bestelling te wijzigen, verder te winkelen of een kortingscode in te voeren. Is jouw bestelling naar wens klik op “Bestelling Afronden” om je bestelling af te ronden.

Stap 2 Inloggen op jouw account

  • Als je al een account hebt bij Ikala, dan kun je nu inloggen en jouw gegevens worden automatisch geladen. Heb je nog geen account, dan kun je deze later in het proces aanmaken. Je kunt ook zonder account afrekenen, kies voor “Snel afrekenen”. Je gegevens worden nu niet bewaard.

Stap 3 Je gegevens

  • Om je bestelling te kunnen verwerken, vragen we je om een aantal persoonlijke gegevens in te vullen. Wil je jouw bestelling op een ander adres laten bezorgen, dat is geen enkel punt. Als je “Verzenden naar een ander adres” aanvinkt kun je het adres opgeven dat jouw voorkeur heeft. Hier zitten geen extra kosten aan verbonden.  

Stap 4 Verzendmethode

  • Tijdens deze stap kies je jouw gewenste bezorgmethode. Je kunt er ook voor kiezen om het product af te halen in de winkel of voor de remboursmethode kiezen, zodat je de bestelling aan de bezorger van DHL kunt betalen. Let wel op dat je een rembours zending alleen contant kunt betalen. In onze winkel kun je natuurlijk ook met Pin betalen.

Stap 6 Betaalmethode

  • Je kunt kiezen uit verschillende betaalmethoden. Achteraf betalen via rembours, vooraf met Ideal, Paypal, creditcard of een overboeking. Kom je uit België, dan kun je ook kiezen voor Bancontant Mistercash.

  • Ideal is de snelste en makkelijkste manier van betalen. De meeste betaalmethoden zijn gratis met uitzondering van rembours. De kosten hiervoor bedragen € 7,95 en je moet er rekening mee houden dat je alleen contant kunt betalen.


Stap 7 Controleer je bestelling & Kopen

  • Om de betaling te kunnen voltooien dien je eerst akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Deze kun je nalezen door op de link “algemene voorwaarden” te klikken.

  • Door op de knop 'Kopen' te klikken plaats je de bestelling en word je omgeleid naar de betaaldienst om jouw bestelling te betalen.

  • Als je betaling is geslaagd zal je na enkele ogenblikken de orderbevestiging en factuur via het opgegeven e-mailadres ontvangen.

Je hebt de keuze uit de volgende betaalmethoden:

  • IDEAL (ABN Amro, ASN bank, Friesland bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS bank, Triodos bank, Van Lanschot Bankiers)
  • Achteraf betalen met Billink (max €250)
  • Creditcard (Mastercard, Maestro, Visa en American Express)
  • Bancontact/Mistercash
  • Sofort Banking
  • Paypal
  • Rembours (kosten € 7,95 en alleen contant)
  • Pin (Alleen mogelijk bij afhalen van de bestelling in onze winkel)
  • Contant (rembours, winkel)
  • Bankoverschrijving (Je bestelling wordt verzonden, nadat we de betaling hebben ontvangen)

Alle betalingen gebeuren binnen de beveiligde betaalomgeving van Mollie.

Bestellingen vanaf € 59 worden gratis geleverd (met uitzondering van rembours a € 7,95). Onder dit bedrag zijn de verzendkosten € 6,95 (NL & BE).

Producten die op voorraad zijn worden binnen 1 a 2 werkdagen bezorgd. Bestellingen worden driemaal per week verzonden. Maandag, woensdag en vrijdag voor 14.00 levering volgende dag. Overige besteldagen hebben een levertijd van 2 tot 3 werkdagen. 

Palletzendingen kunnen helaas niet op zaterdag worden geleverd. Voor speciale omstandigheden graag even contact opnemen. We denken graag met je mee.  

Na je bestelling ontvang je van ons een track & trace code om je bestelling te volgen. Voor een schatting van het tijdvenster van bezorging kun je de website van DHL raadplegen.

Geen probleem. De bezorger laat een kaart achter met daarop een bezorgcode. Met deze code kun je op de website van DHL een nieuwe bezorgmogelijkheid kiezen. 

Retourneren & Klacht

Je hebt het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Wij halen de retourbestelling kosteloos op. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt je contact met ons opnemen via info[a]ikala.nl of bel even naar +31 (0) 73 82 20 297 (onder vermelding van het ordernummer). Je kunt natuurlijk ook gebruik maken van het retourformulier. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Om je bestelling retour te sturen, neem je contact op met de klantenservice via info[a]ikala.nl of door te bellen naar +31 (0) 73 82 20 297 (onder vermelding van het ordernummer). Je kunt ook gebruik maken van het retourformulier. We zullen de bestelling kosteloos retour halen. De bezorger zal zich melden met het bijbehorende label. Helaas is er voor deze dienst geen track & trace beschikbaar. De bezorger zal zich melden en na een gemiste poging zullen verder instructies van DHL volgen. 

Binnen de wettelijke retourtermijn van 14 dagen worden alle bestellingen gratis retour gehaald. Ook in België. 

Wij zullen het verschuldigde orderbedrag zeer spoedig en uiterlijk binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Wij zullen de betaling uitvoeren op de wijze zoals de oorspronkelijke transactie is verricht.

Dat is geen enkel punt. Neem je pakbon/orderbon wel even mee, zodat wij weten over welke bestelling het gaat. Heb je nog een bedrag van ons tegoed, dan zullen we dit terug betalen op de wijze waarop de bestelling is betaald.

Wij hechten heel veel waarde aan een goede service. Heb je een klacht? Maak deze dan via e-mail, per post of telefonisch kenbaar en wij doen alles wat in ons vermogen ligt om tot een oplossing te komen.

Je kunt je klacht richten aan:

Ikala
Hoogstraat 27 
5271 SW, Sint Michielsgestel  
T +31 (0) 73 82 20 297 
E info[a]ikala.nl

Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging. Wij zullen de klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen. Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kan je ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar www.ikala.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om je geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Product & Onderhoud

De meeste kunststof bloempotten zijn geschikt voor binnen en buiten en zijn daarom nog niet voorzien van afvoergaten. Als je de bloempot buiten plaatst, zal je nog een aantal gaatjes moeten boren. Dit is heel eenvoudig. Zie het voorbeeld.

Voor een goede afwatering en leefklimaat voor je plant vul je de bloempot met ongeveer 1/4 hydrokorrels, gevolgd door een laag antiworteldoek (waterdoorlatend) en vervolgens met potgrond. Op deze manier spoelt de potgrond niet weg en raakt de bloempot niet verstopt. Zie het voorbeeld

Sommige bloempotten beschikken over een verhoogde bodem of zijn dermate klein, waardoor er niet genoeg diepte is voor hydrokorrels. In deze gevallen volstaat een dubbele laag antiworteldoek.  

Eén van de sterkste eigenschappen van kunststof bloempotten is de vorstbestendigheid. In onze webshop hebben we per product de vorstbestendigheid aangegeven. 

Wij streven altijd naar een optimale prijs-kwaliteitverhouding en wij bieden dan ook maximale garanties op onze producten. De minimale garantietermijn is 2 jaar. Op veel producten krijg je bij ons zelfs 5 jaar garantie. Wij hebben per product de garantietermijn aangeven.

We hebben per product aangegeven welke bloempotten ook geschikt zijn voor binnen. Deze bloempotten zijn waterdicht dus je hebt geen last van kringen op de vloer (we adviseren om de bloempot voor gebruik te controleren op beschadigingen of productiefouten).

Bloempotten gemaakte van het matte kunststof zoals de Topp-serie maak je schoon met een zachte tot middel harde borstel. Bloempotten gemaakt van glanzend kunststof maak je schoon met een vochtige doek. Gebruik altijd milde schoonmaakmiddelen. Gebruik nooit schurende of bijtende schoonmaakmiddelen en gebruik geen hogedrukreiniger. 

Hier hebben wij dagelijks mee te maken en wij adviseren je dan ook graag bij je keuze. Het makkelijkste is om telefonisch contact op te nemen +31 (0) 73 82 20 297. Misschien dat de onderstaande uitleg je al op weg kan helpen.

In eerste plaats bepaalt jouw smaak de vorm van de bloempot. Wil je graag een paar flinke bloempotten in de tuin, beeldt dan het formaat uit met een paar dozen en evalueer de grootte op een afstand vanwaar je het vaakst de bloempot zal zien. Heb je al een plant, dan selecteer je bloempotten die voldoende leefruimte kunnen bieden. Houd er rekening mee dat vrijwel elke plant die je koopt in een kweekpot zit. Wij adviseren om een bloempot te kiezen die minimaal 50% groter is dan de kweekpot (vraag ook advies aan de verkoper van de plant). Kleur is heel persoonlijk en ga dan ook voor de kleur of combinatie die jij mooi vindt. Binnen onze webshop geven we per kleur leuke ideeën en handige tips.

Kom anders een keer langs in onze winkel. Je bent van harte welkom en we helpen je graag verder. Je kunt de bloempotten dan ook gelijk meenemen of we sturen ze netjes voor je op.


 

Ondanks al onze inspanning om een constante kwaliteit te garanderen, kan er een foutje ontstaan in het productieproces of schade ontstaan tijdens het transport. Heb je een probleem met je bloempot? Stuur een foto met een korte beschrijving van het probleem naar info[a]ikala.nl en wij gaan het voor je oplossen.

Overige

Jazeker. Ligt er een project in het verschiet voor een opdrachtgever of t.b.v. je eigen ondernemening, dan zijn we je graag van dienst. Neem contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden en de voorwaarden. 

Je bent van harte welkom in onze winkel om onze producten te bekijken. Alle producten die wij in onze webshop aanbieden zijn (indien op voorraad) verkrijgbaar in onze winkel.  Bestellingen via de webshop kunnen binnen 1 uur opgehaald worden in onze winkel (ook buiten openingstijden op afspraak).

Ja, het volledige assortiment vind je in onze winkel. Wij importeren al onze goederen zelf en hanteren daarbij ruime voorraden. Desondanks raden we je aan om contact op te nemen als je een bepaald product in de winkel wilt komen bekijken.  Wij beleveren namelijk regelmatig grote projecten, waardoor producten volledig (tijdelijk) uitverkocht kunnen raken.

Je bent van harte welkom in onze winkel op de volgende tijden. Wil je een afspraak maken buiten de openingstijden, neem dan even contact met ons op.

Ma: Gesloten
Di/Vr: 10.00-18.00
Za/Zo: 10.00-17.00

Ja, je bent ook op zondag van harte welkom. We zijn dan geopend van 10.00 tot 17.00.

Wil je een product komen bekijken is het altijd verstandig om deze vooraf (zonder verplichtingen) te reserveren. Neem even contact met ons op en we zullen het product voor je reserveren (max 2 dagen).

Elke nieuwsbrief bevat een link om je uit te schrijven voor de nieuwsbrief. Wil je uitgeschreven worden voor andere vormen van communicatie, stuur dan een e-mail naar info[a]ikala.nl. Zie voor meer informatie het Privacybeleid.

Zie het Privacybeleid over het gebruik van cookies op onze webshop.

Online winkelen is een comfortabele manier van winkelen en wij van Ikala hechten er veel waarde aan dat je ook kunt vertrouwen op een veilige winkelomgeving. Het keurmerk Stichting Webshop Keurmerk garandeert dat je bestelt bij een betrouwbare webwinkel, die alle veiligheidsvoorzieningen heeft getroffen. De veilige SSL verbinding (Secure Socket Layer) kun je herkennen aan het voorvoegsel (https://) en aan het groene slotje in de adresbalk. Bij Ikala maken wij gebruik van de nieuwste encryptie certificaten om de veiligheid up-to-date te houden.

We adviseren je tevens om zorgvuldig om te gaan met je klantnummer, inlognaam en wachtwoord. Zie voor meer informatie ook het Privacybeleid.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »